Refugee Walk - zondag 24 september 2017 - Hoge Kempen Nationaal Park - Genk

zondag, 24 september, 2017
Refugee Walk - zondag 24 september 2017 - Hoge Kempen Nationaal Park - Genk
Sponsor onze OCMW voorzitter!

Volgende week zondag 24 september 2017 wandel ik mee in de 2de Refugee walk (https://www.refugeewalk.be).
Deze “wandeltocht met en voor vluchtelingen” is een initiatief van Vluchtelingenwerk Vlaanderen.

Met enkele vrijwilligers en Lubbeekse vluchtelingen van de groep SIAL Lubbeek wandel ik die dag 40 kilometer mee om zo de werking van Vluchtelingenwerk te steunen. Je kan het sponsoren door middel van een gift via

Aangezien het een sponsortocht is kan ook u een steentje bijdragen. Aan de kassa staat er een spaarpotje voor deze tocht. Volledig vrijblijvend kan u er een centje insteken. Het komt zeker goed terecht. En op mijn Facebook pagina kan u dan zien hoe ik eruit zie na de 40 kilometer ;-)

Sponsor je liever alleen als er iets tegenover staat? Als je dit op voorhand vraagt betaalt Hugo een deel van jouw gift terug als hij de eindmeet niet haalt. Redenen genoeg dus om die dag te sponsoren en te supporteren!

Waarom wandel ik mee?

Het beleid moet rechtvaardig zijn. Dat houdt inderdaad in dat we niet iedereen kunnen opvangen. Het houdt ook in dat we soms streng zijn naar die hier is of naar wie hier probeert te verblijven zonder dat hij of zij hier recht op heeft. Dat is maar correct. Vanuit de overheid kunnen we niet iedereen alles geven wat men zou willen. Dat is zo op het gebied van weginfrastructuur, en dus ook bij de opvang (en instroom) van migranten. Hoe dat beleid er moet uitzien, daar kiezen we samen voor.

Ik wandel mee omdat, los van het beleid, er nood is aan sterke organisaties die mensen ondersteunen. We hebben nood aan sterke organisaties die blijven pleiten voor veilige verkeerssituaties en die daarin meedenken. We hebben nood aan een mensen die zich blijven inzetten voor een draagvlak voor cultuur, en mensen hiermee in contact brengen. En zo hebben we ook nodig aan een organisatie die zich nu bezig houdt met de ondersteuning van vluchtelingen.

Uit appreciatie hiervoor besloot ik dit jaar mijn “actie” voor het goede doel aan Vluchtelingenwerk en de Refugee walk te wijden.

Alvast bedankt

Hugo Simoens