OCMW Lubbeek

zondag, 21 mei, 2017
OCMW Lubbeek
De Sleutel organiseert!

Regelmatig organiseert het dienstencentrum De Sleutel interessante activiteiten. Onder impuls van CD&V Lubbeek wordt er ook steeds meer ingezet op culturele en vormende activiteiten.

OCMW-voorzitter Hugo Simoens legt uit: “We blijven de grote feesten organiseren. Activiteiten zoals het voorbije moederdagfeest, het kerstfeest, de zomerse barbecue, … zijn echte toppers. Daarnaast willen we echter ook een centrum zijn voor mensen die op zoek zijn naar wat extra, en dat in een ongedwongen sfeer. We zetten daarbij vooral in op alles wat de zachte sector betreft: sessies over gezondheid, informatie voor senioren, we zoeken naar nieuwe manieren om integratie te bevorderen en zoveel meer. We slaan ook steeds nadrukkelijker de brug met wat er buiten onze muren leeft”.

Een kleine vooruitblik op de kalender van juni leert onze redacteur dat dit zeker klopt. We zien er onder meer een bezoek aan de nieuwe bibliotheek en een ecologische wandeling in het provinciaal domein.

We vroegen aan de voorzitter wat zijn tip van de maand was. “Als ik één ding moet aanbevelen uit de vele activiteiten dan is het wel de vertelsessie met Mia Verbeelen op 20 juni” vertelt Hugo, “zij is een schitterende vertelster die zowel persoonlijke als fantasievolle verhalen brengt met veel gevoel en heel erg mooie taal. Een aanrader voor iedereen!

Maar ook de film "Vergeet mij niet" van 1 juni is een aanrader. Deze film past binnen onze themaweek over dementie en is de wondermooie documentaire over hoe de moeder van de regisseur langzaam zichzelf verliest aan haar Alzheimer”.

Dat lijkt ons weer een bijzonder mooi gevuld programma, we zetten nog enkele data op een rijtje:

1 juni - film Vergeet mij niet.
9 Juni – bezoek aan de bibliotheek met rondleiding.
20 juni – vertelnamiddag met Mia Verbeelen.
21 juni – ecologische wandeling door het provinciaal domein.

Blijf je graag op de hoogte van de activiteiten van het lokaal dienstencentrum? Dan kan je het maandelijkse blaadje aanvragen op
ldcdesleutel@ocmwlubbeek.be

Doen!

-----------------------------------------------

Sint-Dominicus op bezoek!

Op dinsdag 2 mei kwamen de buren van het rustoord Sint-Dominicus op burenbezoek bij de vrienden van het lokaal dienstencentrum De Sleutel. Er stond die namiddag een film op het programma. Die dag genoot iedereen van “FC De Kampioenen”.

OCMW-voorzitter Hugo Simoens geeft een woordje uitleg bij het evenement: “Sinds dit jaar vinden er regelmatig filmvoorstellingen plaats in onze lokalen. We wisselen af tussen oude films, die de mensen de kans geven om nog eens een film uit hun jeugd te bekijken, nieuwe publiekstrekkers zoals deze film en films die passen binnen een bepaald thema dat we behandelen, zoals alcoholpreventie. We proberen hier op een aangename manier de mensen te doen nadenken bij sommige zaken of hen gewoon eens een fijne namiddag te geven.”

De volgende film die op de kalender staat is "Vergeet mij niet", een documentaire die kadert in de week van de dementie. In deze film volgt de regisseur zijn moeder die lijdt aan Alzheimer. U kan deze film komen bekijken op 1 juni om 14u00.

-----------------------------------------------

In De Sleutel in Lubbeek gingen ze al aan de slag

Handleiding moet alcoholmisbruik bij ouderen terugdringen. Bompa grijpt te veel naar de fles - Jonas Mayeur
De Standaard zaterdag 6 mei 2017