Nieuwsbrief september 2016

Zaterdag 3 september 2016

Officiële opening fietspad in de Meenselstraat in Binkom

Verkeersveiligheid is prioriteit.

Onze fietspaden zijn hierin een zeer belangrijke schakel. Door onze schepen van Openbare Werken wordt elk jaar €400 000 uitgetrokken voor herstelling en vernieuwing van wegen.

Vanochtend zorgden wij mee voor de officiële opening. Toast!

Namens CD&V Lubbeek

Herman Vangilbergen, Jo Pierson, Paul Duerinckx, Hugo Simoens

40 jaar OCMW Lubbeek
Op 4 september hield het OCMW van Lubbeek “open deur”.

OCMW-voorzitter Hugo Simoens en de OCMW-raadsleden verwelkomden die dag ca. 500 mensen die eens een kijkje kwamen nemen in de serviceflats, een maaltijd eten in het restaurant van het dienstencentrum “De Sleutel” of kwamen kijken naar de vele verzorgings- en hobbyactiviteiten die het OCMW aanbiedt.

Nieuw dit jaar was de aanwezigheid van Natuurpunt Lubbeek. Zij kwamen uitleg geven over hun werking. Zo beheren ze voor het OCMW o.a. het Tafelbos in Binkom. Ook de tuinen van het OCMW en de serviceflats worden volgens ecologische principes beheerd. Tijdens de opendeurdag konden de bezoekers dan ook een geleide wandeling volgen door de tuinen.

Na een hele dag vol uitleg, nog een stuk taart en een optreden van Phil Hunter gingen de aanwezigen tevreden huiswaarts.

“Ik ben zeer blij met de inzet van het personeel” aldus Hugo Simoens, “dat ze zo massaal kwamen helpen toont hun hart voor hun werkgever, en de mensen graag zien, dat is toch ook een beetje onze core business.” Daarom is het OCMW ook nog steeds op zoek naar vrijwilligers. Iedereen die zich geroepen voelt, of gewoon op de hoogte gehouden wilt worden van de activiteiten van het dienstencentrum, mag dit laten weten aan het OCMW ter plekke of via mail op info@ocmwlubbeek.be

Hugo Simoens
OCMW-voorzitter en schepen van sociale zaken, volksgezondheid, senioren en gelijke kansenbeleid.

Kantoor: Staatsbaan 126, 3210 Lubbeek
Telefoon: 0472/33 42 97
Spreekuur elke dag na afspraak.

Lees meer ›

Viering 25 jaar CD&V Senioren in de Minnepoort te Leuven
op vrijdagnamiddag 9 september 2016

Na het onthaal, dat werd opgeluisterd door ‘Tralalie’, begon om 14u de Academische zitting met volgende sprekers:

Nationaal voorzitter CD&V senioren AN HERMANS,

Voormalig voorzitter van de Europese Raad HERMAN VAN ROMPUY,

Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo VANDEURZEN,

Algemeen CD&V voorzitter WOUTER BEKE.

An Hermans opende de academische zitting met een welkomswoord, dank aan haar voorgangers en iedereen die zich inzet voor de beweging. Zij had ook een aantal wensen voor de toekomst.

Herman Van Rompuy  gaf een terugblik naar het ontstaan van de Senioren in 1991 en bracht een analyse van de samenleving in de tijd.

Jo Vandeurzen had het over het seniorenbeleid en de zorg, de zorg in de samenleving, de mantelzorg en de thuiszorg.
Tevens benadrukte hij de uitbouw van de Vlaamse zorgverzekering.

Wouter Beke situeerde de plaats van de senioren in de samenleving en het belang van het doorgeven van ervaring aan de volgende generatie door de senioren.

Na de academische zitting  volgde een muzikaal intermezzo door het meisjeskoor AMARANTHE.
Het 25-koppig koor zong gedurende bijna een uur a capella een repertoire van klassieke en hedendaagse muziek.

De namiddag werd afgesloten met een receptie en een gezellige babbel onder kennissen.

Gerard Janssens
Voorzitter Senioren CD&V Lubbeek