Nieuwsbrief oktober 2016
N°20161010 - 10/10/2016

_______________________________________________________________

Hugo Simoens, Voorzitter OCMW Lubbeek, en een actieve maand september

Op vrijdag 23 september vond de jaarlijkse ontvangst van de 65-jarigen plaats. In de OCMW-gebouwen kregen de kersverse senioren een toelichting over de dienstverlening van de gemeente Lubbeek.

OCMW-voorzitter en schepen van seniorenbeleid Hugo Simoens,
hoofdmaatschappelijk werker Serge Vanhoolandt
en medewerker van De Sleutel Lucas Aerts
spraken over de verschillende (gemeentelijke) premies, de thuisdiensten, de serviceflats en de activiteiten in het dienstencentrum.

Er werd ook een tipje van de sluier opgelicht over wat er nog op het programma staat.

Afgesloten werd met een hapje, een drankje en een gezellig samenzijn. Om 17u00 stapte iedereen dynamisch het weekend in!

-------------------------------------------------------------------------------------

OCMW-voorzitter Hugo Simoens en Centrumleidster Wendy Vandevelde bedanken Miel Van Brusselt, een van de bewoners van de serviceflats voor zijn inzet om de OCMW-residentie Prinses Astrid te verfraaien.

Miel is kwieke bewoner van de flats die dagelijks erop uit trekt om mooie natuurfoto’s te maken. Eerst in heel de gemeente, maar nu hij wat moeilijker te been is zoekt hij de mooiste tafereeltjes in de OCMW-tuin.

Hij bewerkt deze foto’s dan op zijn computer en laat zijn beste creaties afdrukken en inkaderen. Deze worden dan opgehangen in de gangen van de serviceflatresidentie. En daarom zegt het OCMW en alle inwoners van de serviceflats:

Dankuwel Miel!

Het personeel van de poetsploeg van het OCMW van Lubbeek kregen nieuwe schorten. Een frisse en modieuze look om herkenbaar bij de vele klanten te komen.

Voorzitter Simoens poseert hier bij een deel van zijn poetsteam.

Jo Pierson, Schepen van Internationale samenwerking deelt mee:

In 2008 keurde de gemeente Lubbeek de resolutie ‘Lubbeek FairTradeGemeente’ goed. Hiermee stemde onze gemeente in om de FairTrade titel te behalen en de FairTrade trekkersgroep te ondersteunen in deze realisatie. Winkels, horeca, bedrijven, scholen en organisaties engageerden zich. Het label ‘Lubbeek Lekker Lokaal’ werd in het leven geroepen om onze lokale en duurzaam geproduceerde producten in de kijker te zetten.

De 6 criteria werden behaald waardoor we dit jaar op 15 oktober 2016 om acht uur ‘s avonds in zaal Santro in Binkom de titel FairTrade gemeente mogen ontvangen. Inschrijven voor dit evenement met receptie kan via de gemeente!

Toemaatje: Combineer de CD&V Breugeldag op 15/10 (middag of avond) in de Parochiezaal van Pellenberg met deze feestelijkheden!

I Het lokale bestuur
Het lokale bestuur keurt een resolutie goed die fairtrade steunt.

II Winkels en Horeca
Minstens twee fairtradeproducten moeten duidelijk beschikbaar zijn in de plaatselijke winkels.

III Bedrijven en organisaties
Fairtradeproducten worden gebruikt door een aantal lokale bedrijven en organisaties zoals scholen, verenigingen, kerken, enz.

IV Media-aandacht
Telkens er een nieuw criterium bereikt is, wordt de pers ingelicht.

V Trekkersgroep
Er is een lokale trekkersgroep actief die de nodige initiatieven neemt om de titel te behalen.

VI Duurzame productie en consumptie
Om FairTradeGemeente te worden lanceert men in de gemeente een nieuw initiatief dat duidelijk gecommuniceerd.

Lees meer op:

woensdag, 4 oktober, 2017