Lindense straten krijgen nieuw laagje dankzij CD&V.

01-06-2012

Op de gemeenteraad van 30 mei zorgde een amendement van Hugo Simoens ervoor dat een aantal Lindense straten dit jaar nog een nieuw wegdek krijgen. Oorspronkelijk was gepland dat de Gellenberg in Lubbeek zou aangepakt worden maar CD&V veranderde het bestek en verschoof de budgetten.

“Uit het dossier bleek duidelijk dat de Gellenberg geen prioritaire aanpak nodig had” zegt raadslid Simoens. “In de eerste documenten was er zelfs nog geen sprake van deze straat, terwijl verschillende andere straten wel het hoogste waarschuwingsniveau 4 meekregen. Wij hebben er dus voor gekozen om deze straten eerst te laten aanpakken, in plaats van een straat die misschien wel meer in het oog springt, maar waar de herstellingen minder dringend zijn.”

De vier straten die nu aangepakt gaan worden in plaats van de Gellenberg zijn de Eekhoornlaan, de Steenveldstraat en de Lijsterdreef in Linden en de Boutersemstraat in Binkom. “Het feit dat wij deze straten voor hetzelfde budget kunnen aanpakken als de Gellenberg heeft zeker meegespeeld in onze beslissing om deze straten nu te laten aanpakken” aldus Hugo Simoens, “Sinds Lubbeek geen meerderheid meer heeft wordt ons vaak verweten politieke spelletjes te spelen. Om duidelijk te maken dat dit niet zo is, hebben wij straten voorgesteld die in het dossier al beschreven waren, en waar al een prijs op geplakt was. Zo konden wij realistisch inschatten wat we konden laten doen als we de niet-prioritaire Gellenberg uitstelden.”

In het amendement vraagt raadslid Simoens wel om het dossier uit te breiden met enkele Pellenbergse straten, die nu over het hoofd gezien zijn.