Op de Internationale Vrouwendag, 8 maart 2018, geeft V&M het startschot van haar

'STEM VROUW-verkiezingscampagne' met een knallend event voor CD&V-vrouwen die een politiek engagement opnemen, welke vorm dit ook mag aannemen!

Veiligheid,  solidariteit, leefbaarheid, mobiliteit en pariteit zijn de kernbegrippen van de V&M-campagnelijn.

In de zuilenzaal van het Vlaams Parlement werd op 8 maart het officiële startschot gegeven van de Stem Vrouw-verkiezingscampagne van Vrouw en Maatschappij. Marleen en Marina waren er op deze inspirerende avond bij. Na een boeiende toelichting bij de kernbegrippen door de nationale voorzitster Lieve Maris en een smaakmakende tips-and-trickssessie van Irene Janssen, namen Marleen en Marina deel aan de speeddatingsessies rond campagnevoeren en voor de eerste keer op de lijst staan. Ze kregen raad van onder meer Joke Schauvlieghe, Sonja Becq, Griet Smaers, Lies Laridon. Aan de andere speeddatetafels ging het over lijstvormen, netwerken, onderhandelen en hoe als vrouwelijk mandataris het verschil maken.

Wil je graag meer weten? Stel je vraag gerust aan Marleen of Marina.

Marleen Deputter: marleen.deputter@outlook.be
Marina Stas: salaets@skynet.be

Lees hier het verslag van de Kick-off:

--------------------------------------------------------------------

Meer vrouwen in de politiek?

Dit jaar doopt Vrouw & Maatschappij de jaarlijkse Cravattendag om tot #Sjerpendag. Nog steeds zijn er te weinig vrouwen in lokale uitvoerende politieke posities. Met de lokale verkiezingen op komst hopen we dan ook meer vrouwen aan een sjerp te helpen! “Of het nu als schepen of burgemeester is, we hebben meer vrouwen nodig in de lokale politiek”, aldus voorzitster Liesbeth Maris.

# sjerpendag: sta mee op de foto!

V&M-Lubbeek nodigt Lubbeekse vrouwen (of alle Lubbeekse CD&V-vrouwen????) uit op haar sjerpenmomenten

In 2018 staat de jaarlijkse cravattendag in het teken van de ondervertegenwoordiging van de vrouw in de lokale politiek. De “cravattendag” wordt voor deze editie daarom eenmalig omgedoopt tot #sjerpendag. Naar analogie met de sjerp van burgemeester en schepenen die veel vaker in vrouwelijke handen zou moeten terechtkomen.

Tijdens onze verschillende “caravanmomenten” luisteren naar de wensen van onze inwoners en zullen we ook toetsen waar vrouwen lokaal op zouden inzetten indien ze voor één dag burgemeester waren en dus de sjerp droegen. Kom dus zeker naar een caravanmoment bij jou in de buurt!

V&M-Lubbeek doet ook mee aan de sociale media-actie waarbij we samen met onze leden een selfie zullen maken terwijl we elk een sjerp dragen. Hoe meer vrouwen met een sjerp op de foto, hoe sterker ons signaal voor meer pariteit in het lokaal beleid!
Geef een seintje aan Marleen Deputter: marleen.deputter@outlook.be

U komt hierover nog meer te weten:  http://www.vrouwenmaatschappij.be/cravattendag?NewsId=185#sjerpendag:-draagt-zij-vanaf-nu-de-sjerp

--------------------------------------------------------------------

Om internationale vrouwendag af te sluiten nog een interessant filmpje